Vendsyssel Historiske Museum inviterer til en smagfuld formiddag i urtehaven, hvor Årets Bjesk 2026 præsenteres. Arrangementet finder sted tirsdag den 30. juni klokken 13.00. Museumsgæster kan her opleve den nye bjesk, som butikschef Merethe Degn Nielsen og naturvejleder Lars Danielsen har brygget specielt til museets kommende udstilling.
Museumsdirektør Anne Dorthe Holm vil også være til stede for at præsentere "Nordjysk Guld", en ny udstilling, der åbner den 18. september. Udstillingen fokuserer på Vendsyssels rige sports- og foreningsliv gennem 100 år. Gæster opfordres til at deltage aktivt gennem forskellige sportsgrene i udstillingen. Reserver din gratis billet og oplev en kombination af historie og frisk bjesk i museets rammer.
Kilde: Vendsyssel Historiske Museum