Har du lyst til at arbejde med ledelse af drift- og udvikling af økonomistyring i en politisk styret organisation? Så er det måske dig, vi søger til jobbet som økonomichef i Brønderslev Kommune.
Som økonomichef hos os arbejder du med en bred portefølje af opgaver og funktioner, og har en stor berøringsflade rundt i hele organisationen. Du får personaleansvar for 20 medarbejdere og kommer til at referere til Direktøren for stabene, hvorved du får direkte reference til direktionen i kommunen. Herudover indgår du i ledergruppen for Staben, som består af følgende områder:
- Økonomi
- HR og Sekretariat
- Digitalisering, borger- og ejendomsservice
Om os
Økonomiafdelingen har det samlede ansvar for at betjene Byråd, kommunens øverste ledelse samt afdelinger og decentrale enheder med alt vedr. økonomi og økonomistyring. Afdelingen er omdrejningspunktet for kommunens budgetlægning, budgetopfølgning, regnskab, ledelsesinformation samt betjening af de politiske udvalg i forhold til økonomiske spørgsmål.
Vi har et tæt samarbejde med kommunens fagområder, som lægger stor vægt på vores faglighed, overblik og gode samarbejdsevner. Vi varetager flere roller og er både konsulenter, sparringspartnere og controllere i forhold til fagområder og direktion.
Vi har en god arbejdsplads med et attraktivt arbejdsmiljø og en høj faglighed, hvor opgaverne løses med stor grad af selvstændighed. Vi har en uhøjtidelig omgangstone, hvor vi lægger vægt på, at det skal være både spændende og sjovt at arbejde hos os.
Dine opgaver
Som økonomichef har du det centrale ansvar for:
- Personaleledelsen af afdelingens medarbejdere
- At udvikle afdelingens rådgivnings- og sparringsopgaver
- At fortsætte med at udvikle, digitalisere og effektivisere området
- En fortsat udvikling af kommunens budgetlægning, budgetopfølgning og regnskabsaflæggelse
- At vi har en sikker drift af økonomien
Herudover får du en helt central rolle i at omstille kommunens økonomi i forbindelse med de store kommunale reformer. Det drejer sig fx om reformerne af beskæftigelsesområdet, sundhedsområdet, ældreområdet og den grønne trepart.
Det er også vigtigt, at du kan deltage aktivt i ledergruppen i staben, i forhold til at finde gode løsninger på stabens samlede opgaver. Samtidig bliver du en del af kommunens samlede chefgruppe, hvor der drøftes udfordringer og løsninger på tværs af kommunen.
Din profil
Vi vægter, at du har ledelsespotentiale og evnerne til at kaste dig ud i de ledelsesmæssige udfordringer. Konkret efterspørger vi følgende:
Faglige kompetencer:
- Bred erfaring med drift- og økonomistyring fra det offentlige
- Erfaring med ledelse eller projektledelse
- Erfaring med arbejdet i en politisk ledet organisation
- En relevant uddannelse
Personlige kompetencer:
- En tydelig og kompetent kommunikator og formidler, der kan omsætte kompliceret stof på forståelig og pædagogisk vis
- En person, der kan sætte og vise retning overfor medarbejdere
- Strategisk og helhedsorienteret
- I stand til at spotte muligheder for at optimere kommunens økonomi
- God til at samarbejde bredt med hele organisationen
- Jordnær, ordentlig og tillidsfuld
Vi tilbyder til gengæld en spændende arbejdsplads med gode muligheder for ledelsesmæssig, faglig og personlig udvikling. Omgangstonen er uformel og vi går ikke af vejen for lidt god humor.
Løn og ansættelsesvilkår
Løn og ansættelse i henhold til gældende overenskomst.
Ansøgning sendes via det kommunale ansøgningssystem Emply senest den 2. januar 2024 kl. 8.00.
Ansættelsesprocessen forløber over to samtaler. Mellem 1. og 2. samtale vil du blive bedt om at udfylde Garudas KompetenceProfil, som du efterfølgende vil modtage en tilbagemelding på fra HR.
Tidsforløbet forventes at følge nedenstående plan:
- 1. samtale: 8 januar 2025
- Tilbagemelding på KompetenceProfil: 20. januar 2025
- 2. samtale: 24. januar 2025
Stillingen forventes tiltrådt den 1. marts 2025.
Du er velkommen til at kontakte os med spørgsmål til stillingen og en eventuel drøftelse af personlige kvalifikationer i forhold til stillingen. Alle henvendelser behandles fortroligt og kan rettes til:
Jens Davidsen
Direktør for stabene
Brønderslev Kommune
Telefon: 22618607
Mail: Jens.davidsen@99454545.dk
Vi glæder os til at modtage din ansøgning.
Brønderslev Kommunes medarbejdersyn bygger på følgende:
- Vi er "I samspil med borgerne”, hvilket vi støtter op gennem vores værdier: Fællesskabende, Modig og Nysgerrig.
- I Brønderslev Kommune og på den enkelte arbejdsplads, er det både naturligt, legitimt og velset, at medarbejdere viser interesse for og debatterer arbejdspladsens forhold gennem dialog og samarbejde.
- Vi arbejder ud fra en forventningsmodel, der beskriver forventninger til medarbejdere og ledere i Brønderslev Kommune.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Brønderslev Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Brønderslev Kommune, Ny Rådhusplads, 1, 9700 Brønderslev
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 02-01-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6158429