Brønderslev Kommune: Administrativ sagsbehandler med sekretæropgaver for PPR

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

 Er du serviceminded, dygtig og omhyggelig? Brænder du for at arbejde med offentlig administration, og kan se dig selv være bindeleddet mellem borger og kommunens PPR-afdeling? Har du eminent gode administrative kompetencer og elsker struktur og orden? Så er det måske dig vi leder efter til en stilling som administrativ medarbejder i Sekretariat for Børn og Kultur.

Vi har en stilling som administrativ medarbejder i sekretariat for Børn og Kultur ledig til besættelse hurtigst muligt. Opgaverne i den ledige stilling svarer til 14 timer om ugen og vil eksempelvis kunne varetages af en person, der er omfattet af en fleksjobordning.

Stillingen er placeret i Team Borger, som er et ud af fire teams i et sekretariat med i alt 25 medarbejdere. Du vil have kontorplads på rådhuset i Brønderslev og indgå i et team på 6 medarbejdere, hvoraf du er den ene. I det daglige refererer du til sekretariatslederen i sekretariatet, men du vil have et tæt samarbejde med lederen af PPR og Støtteteamet samt de psykologer, talepædagoger og konsulenter, der er ansat i PPR. Ca. to gange om måneden vil du skulle have en kontordag i kommunens PPR-afdeling, som ligger tæt på rådhuset.

Hvem er vi?

Team Borger løser borgerrelaterede og administrative opgaver indenfor skole-, dagtilbuds-, børne- og familieområdet, blandt andet: pladsanvisning, koordinering af kørsel til specialtilbud, sekretærbistand til dagtilbudsområdet og til PPR, betaling af fakturaer, mellemkommunal afregning mv. Vi yder en vigtig og dedikeret indsats for, at vores kolleger og borgerne i Brønderslev Kommune får den bedst mulige understøttelse indenfor de områder, som vi betjener. 

Den fælles kerneopgave for alle i Sekretariat for Børn og Kultur er, at vi med en professionel og helhedsorienteret indsats understøtter, at organisationen skaber trivsel og udvikling for børn, unge og voksne. Du skal kunne se dig selv bidrage til denne kerneopgave.. 

I Team Borger, hvor stillingen er placeret, er vi sammen om at løse vores opgaver på tværs af de fagområder, som vi betjener.  Vi er nysgerrige og modige og vil gerne udvikle vores arbejdsgange, så vi hele tiden får mest muligt ud af vores ressourcer, samtidig med at vi sætter en dyd i at have styr på vores opgaver og yde en professionel service. Vi lægger stor vægt på, at vi hjælper hinanden med opgaverne, når det brænder på. Vi har et tæt og godt kollegaskab og du skal have lyst til at indgå i dette og til at bidrage til opgaveløsningen på tværs, også selvom det indimellem kræver, at du skal lære nyt og løse opgaver, som du ikke har prøvet før. 

Hvad skal du lave?

Stillingen er på 14 timer pr. uge.

Timerne vil som udgangspunkt være fordelt på mindst 3 dage om ugen - efter nærmere aftale med dig. 

De opgaver, der ligger i den opslåede stilling er hovedsageligt sekretæropgaver for PPR, som  blandt andet omfatter:

  • Oprettelse af sager i vores sagsbehandlingssystem for PPR og Støtteteamet
  • Administrativ håndtering, af henvendelsesskemaer til PPR, samt varetagelse af diverse registrering i SBSYS (forældremyndig, telefonnumre)
  • Journalisering af alt indgående post til PPR 
  • Telefonbetjening 
  • Besvarelse af aktindsigt-anmodninger i samarbejde med psykologer fra PPR og fremsendelse af henvisninger til psykiatrien 
  • Administrative adhoc opgaver, som blandt andet omfatter hjælp til udsendelse af breve og andet materiale ved behov
  • Korrekturlæsning af notater mv. udarbejdet af psykolog i PPR
  • Administration af bevilling om socialpædagogisk bistand
  • Indhente og sende PPR-journaler til og fra andre kommuner
  • Administrative opgaver i forbindelse med indgåelse af undervisningskontrakter på interne skoler.  

Derudover vil du indgå i et team, hvor vi hjælper hinanden med diverse forefaldende administrative opgaver på hele Børn og Kulturområdet, blandt andet posthåndtering, telefonpasning, udsendelse af breve til borgere, journalisering osv.


Du vil i din stilling forventeligt komme til at anvende følgende IT-systemer:

  • SB-SYS - som er vores sags- og dokumenthåndteringssystem
  • KMD Institution – vores administrationssystem indenfor pladsanvisningen
  • Tabulex Tea – som er vores elev administrationssystem indenfor skoleområdet
  • Officepakken og Microsoft Teams

Har du kendskab og erfaring med et eller flere af ovenstående IT-systemer, vil det være en fordel.  

Hvem er du?

Vi forventer, at du er 

  • Uddannet kontorassistent eller har anden relevant uddannelsesmæssig baggrund indenfor administration
  • Er stærk til skriftlige opgaver 
  • Er omhyggelig og arbejder selvstændigt, systematisk samt tager ansvar for udførelsen af dine opgaver)
  • Er fortrolig med anvendelse af IT og er ikke bange for lære nye systemer at kende
  • Har interesse og erfaring med borgerbetjening både personligt og telefonisk
  • Sætter en ære i at yde en professionel og helhedsorienteret indsats for borgere og samarbejdspartnere i Brønderslev Kommune
  • Er nysgerrig og ikke bange for at give en hånd med hos kolleger, når det brænder på
  • Er omgængelig, har et udpræget servicegen og er fleksibel i forhold til opgaveløsningen i dagligdagen

Derudover vil det være en fordel, hvis du

  • Har erfaring med administrativt arbejde fra en kommunal forvaltning eller institution
  • Er god til at se nye måder at løse opgaverne på til gavn for såvel borgerne som medarbejderne, herunder kan se og skabe sammenhænge mellem de opgaver, som vi løser i Sekretariatet for Børn og Kultur 

Du får 

  • En afvekslende og fleksibel arbejdsplads, hvor du indgår i gode og sunde samarbejdsrelationer på tværs af de 4 teams i sekretariatet og med andre afdelinger
  • En arbejdsplads med gode muligheder for såvel faglig som personlig udvikling
  • En åben, konstruktiv og direkte samarbejdsform, hvor der med respekt for den enkelte, er fokus på at nå resultater, høj faglighed og trivsel.
  • Gode kolleger, der værdsætter vores gode arbejdsmiljø med høj grad af inddragelse af medarbejderne, når vi skal finde nye veje.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte sekretariatsleder Susanne Nyholm på 99 45 58 27.

Løn og ansættelsesvilkår
Løn og ansættelsesvilkår er efter gældende overenskomst.

Er du interesseret i stillingen, så send os en kortfattet ansøgning og dit CV elektronisk via ansøgningsknappen, senest mandag den 18. september 2023 kl. 12.00. Samtaler vil blive holdt mandag den 25. september 2023. Vi ser gerne, at du kan starte hos os hurtigst muligt.
 

Brønderslev Kommunes medarbejdersyn bygger på følgende: 

  • Vi er "I samspil med borgerne”, hvilket vi støtter op gennem vores værdier: Fællesskabende, Modig og Nysgerrig. 
  • I Brønderslev Kommune og på den enkelte arbejdsplads, er det både naturligt, legitimt og velset, at medarbejdere viser interesse for og debatterer arbejdspladsens forhold gennem dialog og samarbejde.
  • Vi arbejder ud fra en forventningsmodel, der beskriver forventninger til medarbejdere og ledere i Brønderslev Kommune. 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Brønderslev Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Brønderslev Kommune, Ny Rådhusplads, 1, 9700 Brønderslev

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 18-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://Bronderslev-v2-1.career.emply.com/ad/administrativ-sagsbehandler-med-sekretaeropgaver-for-ppr/guw0qf/da

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5900438

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet