Konsulent - Fagforvaltningen for Børn og Kultur

Profilbillede
dato

Er du generalist med stærke analytiske kompetencer og kan du lide både at arbejde med tal og at skrive? Er du hurtig til at sætte dig ind i nye komplekse stofområder og ikke bange for at kaste dig over en opgave, du ikke har arbejdet med før? Har du kendskab til arbejdet i en kommunal forvaltning på dagtilbudsområdet eller kunne du tænke dig at få det? Kunne du tænke dig at blive en del af et stærkt og velfungerende konsulentteam, der arbejder professionelt og målrettet med at klæde den administrative ledelse  og politiske udvalg på til at træffe de rigtige beslutninger på skole- og dagtilbudsområdet i Brønderslev Kommune?  Så er det nu, du skal finpudse CV’et og sende en ansøgning til os.

Vi har fået en ledig stilling som konsulent primært på dagtilbudsområdet i Team Politik og Analyse, som er en del af Sekretariat for Børn og Kultur i Brønderslev Kommune. 

Vi søger derfor fra den 1. august 2024 en ambitiøs og kompetent AC-medarbejder med stærke analytiske generalistkompetencer, som vil hjælpe os med at løfte diverse administrative, analyse-, beregnings-  og skriveopgaver primært på dagtilbudsområdet i Brønderslev Kommune. Du skal bidrage til, at nogle af de store og vigtige opgaver, som vi aktuelt er i gang med, kommer sikkert i havn. Blandt andet sikring af pasningskapaciteten på 0-6- årsområdet, og implementeringen af en ny ledelsesstruktur på dagtilbudsområdet.

Du kommer til at være ansat i en stabsfunktion i Fagforvaltningen for Børn og Kultur. Du får ca. 25 kolleger, der arbejder bredt med administrative og analytiske opgaver, tilsyn med dagtilbud og med udviklingen af kommunens tilbud indenfor fritids-, kultur-, skole-, dagtilbuds-, børne- og familieområdet. Du kommer til at indgå i et kollegialt og fagligt stærkt fællesskab.

I Brønderslev Kommune er der ikke er langt fra øverste niveau i organisationen til medarbejdere og borgere. Dine opgaver vil være på flere niveauer og områder, så du kommer til at bevæge dig på alle niveauer og flere områder i organisationen.

Derudover vil dine opgaver være kendetegnet af at være meget varierede. Du kan f.eks. få opgaver, hvor du skal lave analyser og bidrage til at udarbejde strategier og politikker på fagområderne, forestå evaluering af igangsatte initiativer, udarbejde politiske sagsfremstillinger og budgetforslag, herunder udarbejde beregninger samt forslag til tildelingsmodeller på dagtilbudsområdet.

Formentlig vil din dag været præget af at indhente viden om og sætte dig ind i lovgivning, specifikt fagstof og data fra hele dagtilbudsområdet. Du skal på den baggrund udarbejde beslutningsoplæg til chef-/direktørniveauet og de politiske udvalg på området. Du vil være den, der skal samle trådene både før, under og efter beslutningerne er truffet og du vil - med vores hjælp - være den, der går med bolden hele vejen. 

Hvem er du?

Vi søger en god og humørfyldt kollega der 

  • Har en samfundsfaglig kandidatuddannelse (eksempelvis cand.scient.adm., cand.scient. soc. eller lignende)
  • Kan sætte sig ind i nye fagområder, lovstof og opgaver forholdsvist hurtigt
  • Har erfaring fra en kommunal administration, og meget gerne på dagtilbudsområdet
  • Har en stærk analytisk sans
  • Har lyst til og erfaring med at arbejde med datasæt, tal og økonomi
  • Kan formidle komplekts stof letforståeligt både skriftlige og mundtligt 
  • Kan arbejde struktureret, selvstændigt og opsøgende
  • Tilbyder hjælp og sparring til kolleger, når de har travlt
  • Er fleksibel i forhold til arbejdstider, da vi har travlt i perioder
  • Er god til at skabe og vedligeholde relationer i organisationen
  • Har lyst og vilje til at indgå i et samarbejde med dine konsulentkolleger på andre fagområder

Vi foretrækker, at du har erfaring fra en tilsvarende funktion i kommune eller region og gerne på dagtilbudsområdet.

Du skal kunne trives i et arbejdsmiljø, hvor dagsordenen skifter hurtigt og hvor vi arbejder med både korte og længere deadlines, som skal holdes. Du skal selv kunne planlægge din tid og sørge for, at du når i mål med dine opgaver.

Vi vil selvfølgelig sørge for, at du får oplæring og du vil få kolleger, der vil hjælpe dig i gang med nye opgaver, men du skal kunne trives med at arbejde selvstændigt. 


Hvem er vi?
Sekretariat for Børn og Kultur er en stabsenhed i Fagforvaltningen for Børn og Kultur, der betjener såvel de politiske udvalg, direktør, fagchefer, samarbejdspartnere og borgere i kommunen indenfor blandt andet skole-, dagtilbuds-, fritids- og kulturområdet. 

Du vil i denne stilling have et tæt samarbejde med skole- og dagtilbudschefen og lederne på særligt dagtilbudsområdet, men i det daglige bliver du en del af Team Politik og Analyse i Sekretariat for Børn og Kultur med reference til sekretariatslederen.

Team Politik og Analyse består af 6 administrative konsulenter, der arbejder på forskellige fagområder. Vi betjener fagområderne Skole og Dagtilbud, Fritid og Kultur og Børn og Familie. Teamets opgaver består blandt andet af analyse- og projektarbejde, udtræk og bearbejdning af data, udarbejdelelse af sagsfremstillinger og budgetforslag til de politiske udvalg, administrative sekretariatsopgaver blandt andet i forbindelse med visitationer til specialområdet samt betjening af de frivillige foreninger, tovholder-/sekretærfunktion på føder, som fagcheferne holder med deres ledere og interessenter på området samt løbende kontakt og koordinering med ledere og nøglepersoner på skole-, dagtilbuds-, børne-, familie- og fritids- og kulturområdet.

Du vil desuden få tæt samarbejde med kolleger i de øvrige teams i sekretariatet, blandt andet i Team Borger, hvor Pladsanvisningen er placeret og i Team Proces og Udvikling, hvor der blandt andet er konsulenter, der arbejder med den pædagogiske udvikling af skole- og dagtilbudsområdet

Vi vægter nysgerrighed på hinandens opgaver højt og prioriterer, også selvom hverdagen er travl, at der er plads til hjælp og sparring på hinandens opgaveløsning. Vores arbejdsplads er præget af godt humør, højt til loftet og et uformelt arbejdsmiljø. Som person skal du have lyst til at indgå i dette.


Vil du vide mere?
Er du interesseret i stillingen, kan du læse mere om Brønderslev Kommune på hjemmeside www.bronderslev.dk    

                                          
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til sekretariatsleder Susanne Nyholm på tlf.: 92437186 eller konsulent Michael F. Alsbjerg på tlf. 20447928

Løn og ansættelsesvilkår:
Aflønning sker efter gældende overenskomst og konkret forhandling.
 

Der er ansøgningsfrist tirsdag den 21. maj kl. 12 og samtaler til stillingen torsdag den 30. maj i tidsrummet 10.00-15.00.

Vi vil i forbindelse med samtaler til stillingen give dig en lille opgave, som du skal løse.

Ansættelse pr. 1. august 2024 eller snarest derefter.


Brønderslev Kommunes medarbejdersyn bygger på følgende: 

  • Vi er "I samspil med borgerne”, hvilket vi støtter op gennem vores værdier: Fællesskabende, Modig og Nysgerrig. 
  • I Brønderslev Kommune og på den enkelte arbejdsplads, er det både naturligt, legitimt og velset, at medarbejdere viser interesse for og debatterer arbejdspladsens forhold gennem dialog og samarbejde.
  • Vi arbejder ud fra en forventningsmodel, der beskriver forventninger til medarbejdere og ledere i Brønderslev Kommune. 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Brønderslev Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Brønderslev Kommune, Ny Rådhusplads, 1, 9700 Brønderslev

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 21-05-2024;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6043609

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet