Økonomisk Konsulent med fokus på budget, styring og analyse

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Brænder du for kommunal økonomi, ERP- og BI-systemer, betjening af den administrative og politiske ledelse, analyser, udvikling og formidling? Så har Brønderslev Kommune et spændende job ledigt.

Du vil i tæt samarbejde med ledelsen og et team af kollegaer være en central del af de strategisk og økonomisk vigtige kerneprocesser, såsom den årlige budgetproces og det fortsatte arbejde med råderum. Råderumsarbejdet er det strategiske og langsigtede arbejde, der favner både en sikker finansiel og økonomisk styring og en udvikling af nye løsninger, der – i samspil mellem økonomi og kommunens mange fagligheder - skal sikre fokus ikke kun på næste års, men de mange kommende års økonomiske udfordringer. Du vil få et tæt samarbejde med direktion, chefer og dygtige kolleger på tværs i hele kommunen.

Dine opgaver:

  • Koordinering af budgetprocessen og udarbejdelse af materialer til politisk stillingtagen
  • Ansvar for det tekniske budget i økonomi systemet KMD OPUS i samarbejde med teamet
  • Koordinering af og deltagelse i arbejdet med budgetopfølgning og regnskabsaflæggelse 
  • Indtægtsbudgettering – skatter og tilskud
  • Økonomisk sagsbehandling af økonomisager, budget og regnskab på fagområderne med et blik for de tværgående dagsordener samt sager til økonomiudvalg og byråd
  • Omsætte og formidle komplekse økonomiske problemstillinger, f.eks. kommunal udligning, til et forståeligt sprog eller til grafiske præsentationer 
  • Udarbejdelse af notater og beslutningsoplæg til direktion og det politiske niveau – herunder økonomiske analyser
  • Bidrage til den fortsatte udvikling af økonomistyringen i kommunen
  • Analysere og fortolke finansloven, kommuneaftaler mv.  og formidle konsekvenser og relevant viden for Brønderslev Kommune 
  • Fokus på befolkningsudvikling og planlægning med afsæt i befolkningsprognose 

Om dig og dine kompetencer:

  • Du må gerne være en proces og analytisk stærk generalist, der er fagligt dygtig – med vægt på økonomi, data og analyse. Om din uddannelsesbaggrund er en relevant administrativ eller akademisk uddannelse, betyder mindre
  • Du kan og vil sætte dig ind i lovgivningen, samt vurdere hvilke konsekvenser den har i praksis
  • Er systemstærk, fortrolig med Office 365 og er glad for Excel. 
  • Vi anvender KMD OPUS økonomi og KMD Insight (BI), det vil være en fordel, hvis du har kendskab til disse. Har du ikke sørger vi for grundig introduktion 
  • Du har interesse i og dokumenteret erfaring med formidling af økonomisk indsigt forståeligt og i et klart sprog (skrift og tale) 
  • Som person er du grundig, selvstændig og god til at bevare overblikket over mange opgaver
  • Du er en holdspiller og en sparringspartner og kan se dig selv i vores værdier i Brønderslev

 

Om os: 

Økonomiafdelingen består af 18 medarbejdere i økonomi og 2 medarbejdere i Indkøb. Vi er placeret i Staben, som også består af Digitalisering, Borger- og Ejendomsservice samt HR og Sekretariat. Økonomiafdelingen er omdrejningspunktet for kommunens ledelsesinformation og overordnede økonomistyring, herunder budgetlægning, budgetopfølgning og regnskab, økonomi- og BI-system samt betjening af de politiske udvalg. Vi har et tæt samarbejde med kommunens fagområder, som lægger stor vægt på vores faglighed, overblik og gode samarbejdsevner. Vi varetager flere roller og er både konsulenter, sparringspartnere og controllere i forhold til fagområder og direktion. 

Vi har en god arbejdsplads med et attraktivt arbejdsmiljø og en høj faglighed, hvor opgaverne løses med stor grad af selvstændighed. Vi har en uhøjtidelig omgangstone, hvor vi lægger vægt på, at det skal være både spændende og sjovt at arbejde hos os. 

Yderligere oplysninger:

Stillingen er på 37 timer om ugen, og til besættelse 1. juni 2024. Løn og ansættelse i.h.t. gældende overenskomst. Du får arbejdsplads på rådhuset i Brønderslev, som ligger 2 minutter fra Brønderslev Station og tæt på Hirtshalsmotorvejen E39. 

Vil du vide mere eller har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Økonomichef Anders Fokdal på telefon 29 67 26 81 eller økonomikonsulent Peter Nielsen på telefon 99 45 45 80. Alle henvendelser behandles fortroligt. 

Det praktiske:

 Ansøgningsfrist er: 14. april 2024 

Ansøgning sendes via det kommunale ansøgningssystem Emply.

Samtaler afholdes onsdag den 24. april 2024. 

Vores kommune – vores arbejdsplads:

I Brønderslev Kommune er vi ”I samspil med borgerne”. Vi støtter op om dette ved hjælp af vores værdier: ”Fællesskabende, Modig og Nysgerrig”.  
Læs mere på www.bronderslev.dk

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Brønderslev Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Brønderslev Kommune, Ny Rådhusplads, 1, 9700 Brønderslev

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 14-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6023078

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook