Personalejurist (barselsvikariat)

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Interesserer du dig for ansættelses- og arbejdsretlige problemstillinger? Drives du af at formidle vanskelige juridiske problemstillinger på en let og forståelig måde? Kan du holde mange bolde i luften uden at miste overblikket i komplekse sager? Sætter du pris på varierende arbejdsopgaver og en uforudsigelig arbejdsdag? Er du på udkig efter en stilling med både faglig og personlig udvikling? Så er denne stilling helt sikkert noget for dig.

Jobbet
HR’s væsentligste opgave er at hjælpe organisationen med at lykkes. Vi arbejder derfor tæt sammen med vores direktion, ledere, ledergrupper og MED-organisationen omkring løsning af deres opgaver og udvikling af vores ydelser.

I det kommende år vil særlige fokuspunkter for HR bl.a. være at udarbejde HR-strategi, der skal have fokus på rekruttering, fastholdelse, godt psykisk og fysisk arbejdsmiljø og nedbringelse af sygefravær.  Derudover vil der være fokus på redesign af personalehåndbogen på kommunens intranet, hvor der tages afsæt i brugerens vidensbehov og -niveau. Implementering af forskellig EU-lovgivning, fx overholdelse af webtilgængelighedskravet ved udsendelse af forskellige HR-dokumenter (f.eks. ansættelsesbreve), lov om ansættelsesbeviser, forestående ændring af arbejdstidsloven og forberedelse af overenskomstforhandlingerne 2024.

Som personalejurist i HR vil dine primære arbejdsopgaver blive at

  • understøtte, rådgive og vejlede ledere inden for det personalejuridiske område, det kan f.eks. være i forbindelse med afvikling af personalesamtaler, herunder sygefraværssamtaler og tjenstlige samtaler
  • foretage juridisk vurdering af personalesager, f.eks. sager om advarsel, afskedigelse eller bortvisning
  • udfærdigelse af afgørelser om advarsel, afskedigelse, bortvisning og fratrædelsesaftaler
  • foretage forhandling i forbindelse med personalesager
  • deltage sammen med ledelsen i tjenstlige samtaler og sygefraværssamtaler
  • formidle og bistå med fortolkning af retspraksis, love, kollektive overenskomster og aftaler
  • udarbejde redegørelser, analyser, oplæg, retningslinjer og sagsfremstillinger til Direktionen, Hoved MED og det politiske niveau
  • undervise i forskellige personaleretlige emner eller retningslinjer (fx via webinarer)
  • sagsbehandle anmodninger om aktindsigt efter forvaltningsloven og offentlighedsloven

Opgaverne vil blive løst i tæt samarbejde med afdelingens anden personalejurist og HR-chefen. 

Om dig

Vi søger en kollega, der er uddannet cand.jur. eller cand.merc.jur. eller lignende.

Det kan være at du allerede har erfaring med ansættelses- og arbejdsret, men det kan også være at du ikke tidligere har arbejdet decideret med ansættelses- og arbejdsret, men bare har lyst til at tilegne dig nye juridiske kompetencer.

Vi lægger vægt på, at du har en struktureret og løsningsorienteret tilgang til opgaverne; har sans for detaljen, men samtidig også er kan sikre fremdrift i opgaverne. 

Du er god til at kommunikere og formidle både på skrift og i tale, og kan formidle vanskelige juridiske problemstillinger på en nem og overskuelig måde. Du er initiativrig, har gåpåmod og lader dig ikke slå ud af komplicerede problemstillinger eller situationer.

Det er samtidigt vigtigt, at du har gode relationskompetencer, og du kan begå dig på alle niveauer i organisationen og inden for de forskellige driftsområder i Brønderslev kommune.

Om os

HR er en del af Staben i Brønderslev Kommune. Afdelingen har 12 medarbejdere, der varetager en bred vifte af opgaver og emner inden for HR, som fx løn- og personaleadministration, personalejura, arbejdsmiljø og organisationsudvikling. Afdelingen er kendetegnet ved en uformel atmosfære med højt til loftet.

Du bliver således en del af en arbejdsplads, hvor dine kollegaer repræsenterer en mangfoldighed af fagligheder og kompetenceområder. Vi har stort fokus på høj faglighed, sparring og tværfagligt samarbejde i løsning af opgaverne.

Du kan læse mere om Brønderslev Kommunes værdigrundlag, forventninger til medarbejdere og ledere i kommunen og kommunens MED-aftale her.  

Løn- og ansættelsesvilkår

Stillingen er på fuld tid (37 t. ugentlig) og ønskes besat pr. 1. december 2023 eller snarest muligt. 

Vikariatet forventes at løbe til udgangen af 2024.

Ansættelse sker efter gældende overenskomst mellem KL og den relevante faglige organisation. Lønnen aftales konkret ud fra baggrund og kompetencer.

Arbejdsstedet er Brønderslev Rådhus, men da der kan forekomme mødeaktivitet på andre lokaliteter i kommunen, er det et krav, at du har kørekort. 

Yderligere information

Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte chef for HR og Sekretariatet Dorte Dewitz på tlf. 9945 5990/e-mail: dord@99454545.dk  eller personalejurist Natasha Nygaard på tlf. +459945 4525/e-mail: Natasha.Nygaard@99454545.dk . 

Ansøgningsfrist 24. oktober 2023, kl. 12.00. Vi afholder samtaler fredag d. 27. oktober 2023.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Brønderslev Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Brønderslev Kommune, Ny Rådhusplads, 1, 9700 Brønderslev

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 24-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5922472

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook