Hos Intersport Brønderslev er ekspertise og service i højsædet

Foto: Foto: Kurt Poulsen // Intersport Brønderslev.
Profilbillede

Det er ikke helt uvant for indehaveren af Intersport Brønderslev, Kurt Poulsen, at stå bag disken i en sportsforretning. Han har været i sportsbranchen i hele 43 år.

Jeg købte Intersport Brønderslev for knap seks år siden, hvor vi i forvejen havde en Sportigan-butik,” fortæller Kurt. ”På det tidspunkt spurgte Intersport os, om vi ikke var interesseret i at overtage deres butik. Det kunne jeg ikke sige nej til, og derfor slog vi to butikker sammen til én”.

Kurt var 13 år, da han startede i en sportsforretning, og han har været i branchen nærmest lige siden. Som 23-årig købte han sin første butik og blev dermed en ung iværksætter. Efterhånden er det blevet en livsstil for ham at arbejde i en sportsforretning, og han elsker simpelthen den direkte kundekontakt.

Fokuserer på service og produktkendskab
I den tid, Kurt har drevet Intersport Brønderslev, har service og atter service været højt prioriteret.

Samtidig er jeg meget bevidst om, at alle medarbejdere får chancen for at indhente så meget viden om produkterne som muligt,” siger Kurt. ”Vi er en gammel butik med de gamle dyder, hvor vi gør alt, hvad vi kan for vores kunder”.

Der er seks ansatte i butikken, som får tingene til at glide ved, at alle er fleksible og trækker på samme hammel. Ingen er mere chef end andre. Kurt er altid i butikken, så han er ofte den første man møder, når man træder indenfor.

Teknologien er et nødvendigt onde
I vores tidsalder har enhver virksomhed med respekt for sig selv en hjemmeside. Det har Intersport naturligvis også. Det er dog en helt overordnet hjemmeside, som kører helt uden om de lokale butikker, så den har Kurt ingenting med at gøre.

Det eneste, vi er involveret i hjemmesiden er, at kunderne kan hente og bytte de produkter hos os, som de har købt på nettet. Vi er generelt ikke så gode til det der E-handel, vi vil hellere have kunderne ind i butikken, så vi har den direkte kundekontakt og kan kigge vore kunder i øjnene,” understreger Kurt.

Kurt fortsætter: ”For år tilbage handlede alting meget mere om service, og lige pludselig kom det til at handle om pris og pris og pris. Danskerne har tendens til at prutte om prisen. Dog synes jeg, det er vendt igen inden for de sidste tre til fire år, nu prutter ingen om prisen længere. Kunderne er blevet meget mere bevidste om, at for at få høj kvalitet, må man også betale prisen”.


Foto: Intersport Brønderslev // Kurt Poulsen

Serviceniveauet tiltrækker et stort opland
Intersport Brønderslev har mange kunder fra Hjørring, Dronninglund og generelt syd for byen, fordi de har et stort udvalg. Samtidig er butikken kendt for, at medarbejderne er usædvanligt søde og rare. Ofte kommer der kunder, som åbenlyst giver udtryk for deres begejstring for den gode stemning og den gode service.

Den sidste store ting, vi er kendt for, er vores store udvalg af tøj, rekvisitter, sko, mærker osv.,” siger Kurt. ”Vi har et større udvalg end de andre butikker i kæden, og det er ofte afgørende for, at kunderne vælger os”.

Intersport har en generel hjemmeside for alle butikker i Danmark, som du finder lige her.

Dette indhold er annoncørbetalt og er produceret i samarbejde med en annoncør.
Kilde: Intersport Brønderslev